KERKRADE – De gemeente Kerkrade neemt een innovatieve aanpak om waardevolle feedback te verzamelen over het evenement White Thursday, dat dit jaar voor de elfde keer plaatsvond in april. Met als doel de mening van jongeren te achterhalen over muziekstijlen, artiesten en het favoriete tijdstip, heeft de gemeente besloten om influencers in te zetten.
Om deze informatie te verkrijgen, worden er polls verspreid via de sociale mediakanalen van onder andere Danee Lurken, Beleef Kerkrade en Kirchroa Tropical. Deze kanalen hebben aanzienlijk meer volgers in de leeftijdscategorie van 10-30 jaar dan de officiële kanalen van de gemeente.
Wethouder Tim Weijers licht toe:
We hebben bewust gekozen voor de succesvolle kanalen van Danee Lurken en Kirchroa Tropical. Zij hebben aanzienlijk meer volgers in de specifieke doelgroep dan de gemeentelijke kanalen.
Met een gezamenlijk volgersaantal van meer dan 13.000 binnen deze doelgroep, verwacht de gemeente door middel van het inzetten van deze influencers een grotere respons te krijgen dan bijvoorbeeld via huis-aan-huisbladen en formulieren.
De wethouder van evenementen en stadsmarketing roept dan ook iedereen op om de doelgroep te wijzen op de polls op de kanalen van Danee, Kirchroa Tropical en Beleef Kerkrade. Hierdoor wordt de betrokkenheid van de jeugd vergroot en kan de gemeente beter inspelen op hun wensen en voorkeuren. Deze interactieve aanpak toont de inzet van Kerkrade om het evenement White Thursday nog aantrekkelijker te maken voor de jongere generatie.
Het gemeentebestuur hoopt dat deze samenwerking met influencers een succesvolle stap zal zijn in het vergroten van de betrokkenheid van jongeren bij het evenement en het verbeteren van hun festivalervaring.