HEERLEN – Met een bruisende energie en hoge verwachtingen is dinsdag de jaarlijkse HIT-Week van start gegaan bij Zuyd Hogeschool. Van 22 augustus tot en met 26 augustus zullen de gloednieuwe studenten een levendige reis maken door de stad, de hogeschool en het studentenleven, terwijl ze zich mengen met hun medestudenten van diverse opleidingen.
VIDEO: Parkstad Uitgelicht | HIT week vanuit ZUYD Hogeschool – RTV Parkstad
De HIT-Week is al enkele jaren een vast onderdeel van het studentenleven aan Zuyd Hogeschool en wordt georganiseerd voor én door studenten. Het is een welkome introductie voor nieuwkomers om de essentie van Heerlen en de hogeschoolcultuur te ontdekken, naast het creëren van waardevolle banden met medestudenten.
Gedurende deze introductieweek zullen de nieuwe studenten niet alleen de stad en de hogeschool beter leren kennen, maar ook met elkaar in contact komen. Dit zorgt voor een dynamische sfeer waarin de basis wordt gelegd voor toekomstige vriendschappen en samenwerkingen tussen studenten van diverse opleidingen.
Deze gelegenheid gaat echter verder dan alleen de studentengemeenschap. De veelzijdige activiteiten en evenementen tijdens de introductieweek bieden een uitstekende gelegenheid voor bedrijven om hun stempel te drukken en een blijvende indruk achter te laten. De diverse line-up van activiteiten creëert verschillende samenwerkingsmogelijkheden en kansen voor bedrijven om hun zichtbaarheid te vergroten en interacties aan te gaan met een vitale doelgroep.
De introductieweek, gehouden op de Zuyd Hogeschool-campus, opent een scala aan mogelijkheden voor bedrijven om deel te nemen aan de festiviteiten en zo bij te dragen aan een gedenkwaardige start van het studentenleven. Het is een gelegenheid voor bedrijven om zichzelf te presenteren, op te vallen en een positieve invloed uit te oefenen op deze veelbelovende generatie.
Terwijl de HIT-Week van start gaat, is de opwinding en verwachting voelbaar onder de studenten en bedrijven die betrokken zijn. Het belooft een week vol ontdekking, interactie en kansen te worden, en markeert daarmee het begin van een nieuwe en spannende fase in het studentenleven in Heerlen. Jo Grzelak, van ParkstadFoto, heeft namens ons de HIT-Week bezocht en de bijgevoegde foto’s gemaakt.