Kerkrade vraagt Wbmgp aan voor leefbaarheid en veiligheid

KERKRADE – De gemeente Kerkrade heeft na een positief besluit van de gemeenteraad een aanvraag in het kader van de Wet bijzondere maatregelen grootstedelijke problematiek (Wbmgp) ingediend. Hiermee zet de gemeente een belangrijke stap om de leefbaarheid en veiligheid in bepaalde wijken te verbeteren.

Wethouder Alexander Geers: “Met deze aanvraag krijgen we meer mogelijkheden om de leefbaarheid en veiligheid in de wijken te versterken. Zo werken we aan sterke, veilige en aantrekkelijke buurten waar bewoners met plezier kunnen wonen.”

Lees meer over de aanvraag op obi41.nl/ykxu8y9d{:target=”_blank”}.

➕ Over dit bericht
🧠 Dit artikel is deels tot stand gekomen met hulp van AI. Onze redactie bewaakt de inhoud en houdt het betrouwbaar en neutraal.
📱 De bron is een Facebookpost van gemeente Kerkrade, die we hebben herschreven voor duidelijke en contextuele duiding.
💡 We publiceren dit bericht met de beste bedoelingen: om het onderwerp extra zichtbaarheid te geven via onze regionale portal.
🕵️‍♂️ We doen onze uiterste best om elk bericht zo goed en zorgvuldig mogelijk te maken. Zie je toch een foutje? Laat het ons weten via info@045online.nl – we waarderen je oplettendheid!
📣 Heb jij een Facebookpagina over de 045-regio en wil je via onze portal meer aandacht voor jouw nieuws of berichten? Stuur ons gerust een berichtje!
📣

Jouw verhaal. Ons bereik.

Bereik dagelijks duizenden inwoners in Parkstad via 045online.

Bekijk de mogelijkheden →