in

Direct in gesprek met de gemeente Heerlen via ‘live chat’

HEERLEN – Inwoners van Heerlen kunnen direct in gesprek met de gemeente via de zogenaamde ‘live chat’. Via een knop op de homepage kunnen ze direct een vraag stellen.

Een formulier invullen of een telefoonnummer bellen is dan niet nodig. Op werkdagen tussen 9.00 en 16.00 uur volgt direct een antwoord of reactie.

Wethouder Adriane Keulen:

“Deze manier van werken hebben we het afgelopen half jaar uitgebreid getest. De reacties waren heel positief en daarom blijven we op deze manier werken. Maar persoonlijk contact blijft natuurlijk mogelijk”.

Extra service
Voor sommige mensen is het lastig om zaken met de gemeente te regelen via de website. In dat geval kunnen ze via de chat direct een gesprek beginnen. Dat kan door de knop aan te klikken rechts onderaan op de pagina www.heerlen.nl. Is de knop niet zichtbaar op de homepage, dan is de chat niet beschikbaar.

De live chat is een extra service van de gemeente, bovenop de gebruikelijke kanalen als mail en telefoon. Natuurlijk kunnen inwoners altijd naar het stadhuis blijven komen. Voor sommige zaken is dat zelfs verplicht.

Report