SIMPELVELD – Vanaf 12 mei is het alleen mogelijk om een afspraak te maken voor het aanvragen van paspoorten, rijbewijzen en uittreksels bij de afdeling Burgerzaken. Volgens de gemeente is dit nodig om lange wachttijden tegen te gaan.
“Wij merken dat mensen tijdens deze vrije inloop steeds langer moeten wachten vanwege de drukte. Deze drukte komt vooral door de paspoortpiek. We verwachten dat het de komende maanden alleen maar drukker wordt en de wachttijden toenemen”, aldus de gemeente.
Om wachttijden te verkorten, vervalt de vrije inloop op maandagochtend. Inwoners kunnen een afspraak maken via de website of telefonisch. Veel producten en diensten zijn ook digitaal te regelen, zonder dat een afspraak nodig is.
Voor het afhalen van reisdocumenten, rijbewijs, afvalzakken of het vragen van informatie is geen afspraak nodig. De openingstijden zijn te raadplegen op de website van de gemeente.
➕ Over dit bericht
📱 De bron is een Facebookpost van gemeente Simpelveld, die we hebben herschreven voor duidelijke en contextuele duiding.
💡 We publiceren dit bericht met de beste bedoelingen: om het onderwerp extra zichtbaarheid te geven via onze regionale portal.
🕵️♂️ We doen onze uiterste best om elk bericht zo goed en zorgvuldig mogelijk te maken. Zie je toch een foutje? Laat het ons weten via [email protected] – we waarderen je oplettendheid!
📣 Heb jij een Facebookpagina over de 045-regio en wil je via onze portal meer aandacht voor jouw nieuws of berichten? Stuur ons gerust een berichtje!