LANDGRAAF – Vandaag werd het 25-jarig partnerschap tussen de Duitse stad Übach-Palenberg en de Nederlandse gemeente Landgraaf feestelijk gevierd. Het officiële moment vond plaats op de brug die Rimburg, exact op de grens tussen beide landen, verbindt.
Burgemeester Oliver Walther en burgemeester Bert Jongen spraken de aanwezigen toe en ondertekenden de verdragen opnieuw.
“Hier wordt Europa beleefd. Hier wordt de grens ervaren als iets dat verbindt en niet als iets dat scheidt”, aldus Jongen.
Vervolgens werden twee prachtige banken onthuld, ontworpen en gemaakt door Les Deux Garçons, Relim en Lebenshilfe Heinsberg. De kleuren van beide nationale vlaggen zijn duidelijk zichtbaar.
“Dank aan iedereen die de stedenband kleur geeft! Op naar de volgende 25 jaar”, besloot Jongen.
➕ Over dit bericht
📱 De bron is een Facebookpost van gemeente Landgraaf, die we hebben herschreven voor duidelijke en contextuele duiding.
💡 We publiceren dit bericht met de beste bedoelingen: om het onderwerp extra zichtbaarheid te geven via onze regionale portal.
🕵️♂️ We doen onze uiterste best om elk bericht zo goed en zorgvuldig mogelijk te maken. Zie je toch een foutje? Laat het ons weten via info@045online.nl – we waarderen je oplettendheid!
📣 Heb jij een Facebookpagina over de 045-regio en wil je via onze portal meer aandacht voor jouw nieuws of berichten? Stuur ons gerust een berichtje!

